template

Saturday, September 22, 2012

Why I choose Niqab


Berhijab itu bukanlah sebuah pilihan , tapi berhijab itu sebuah kewajiban yg harus kita jalani . Dan berniqab adalah pilihan ku...

Berhijab dan berniqab tidak menghalang ku untuk bergiat sama sekali.malah membuatku lebih bersemangat :) Alhamdulilah..

Berhijab dan Berniqab bukanlah bermakna akulah solehah, bukanlah bermakna aku yang hebat ilmu agama .. dan juga bukan untuk mendapat kepujian manusia semata-mata...

TETAPI aku berNIQAB kerana hendak mencari dan meraih REDHA ALLAH kerana sedar diri ini banyak kekurangan dan kelemahan...biarlah NIQAB ini sebagai TARBIAH untuk aku belajar menjadi seorang yang LEBIH baik...

Disebalik NIQAB ini juga aku sedang cuba belajar bagaimana cara untuk menjadi SEORANG MUSLIMAH yang CANTIK AKHLAKNYA...

Yang penting...biarlah NIQAB ini melindungi aku dari gangguan lelaki yg jahat...dan menjadi penghalang untuk aku melakukan maksiat kepada ALLAH...

DIsebalik NIQAB ini telah mengajar aku banyak perkara dan yang PASTI siapa yang menjadi PEMILIK NIQAB ia akan selalu RINDU untuk memakainya...

Allah..Allah..Allah...
Berniqab mencuit hatiku dahulunya... Timbul niat dihati memakainya... Setelah memakai kali pertama, aku lemah terasa rebah! aku lemah kerna Nikmat yang Allah beri ketika memakainya... Seperti air mata jatuh tanpa henti kerna terasa nikmat yang teramat dari Allah... Sungguh... aku mencari erti sebenar APA ITU NIQAB? APA KEBAIKAN BERNIQAB? Dan segala tentang NIQAB... sebelum memakai niqab, haruslah bersedia segalanya... berniqab punya ujian dan cabaran didunia....

Al-Ahzab 71:

Dan barangsiapa menTAATI Allah dan RasulNya, maka sungguh, dia MENANG dengan KEMENANGAN yang AGUNG.

No comments:

Post a Comment